♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Friday, March 22, 2013

Family Gathering 03/13

Alhamdulillah, kertas keempat untuk midterm exam dah selesai. ;)

Siap keluar awal lagi. Bukan confident tapi.. Excited nak balik. Terukkan.

Tonite, heading to Johor Bharu for family gathering. Mum already there.

Sejak dewasa ni, suka sangat gather di Johor. Ohh, bukan best pun. Negeri Johor ni tak dapat menandingi keseronokan negeri di Pantai Timur. Terengganu much more better. At least, rasa sangat tenang di Terengganu dengan kiri kanan pantai.

Johor? Kiri kanan kereta,jalan raya, tol. Fenin. Fenin.

Cuma satu sajalah yang mungkin best di Johir, boleh melawat Singapura. Melawat sajalah yang mampu,shopping tak mampu.

Habeh exam tadi, baru sedar, aku akan balik, jumpa Ibu dan family. Rasa nak menangis. Sebak kot. Rasa macam lama sangat tak balik jumpa Ibu.

Paling excited nak jumpa, anak saudara. Especially Munir yang baru operate. Teruk punya makcik. T.T

Munir cerita,
"Munir tanya ummi, kenapa cikna tak datang tengok Munir? Cikna tak sayang Munir ke? Ummi kata, Cikna sayang Munir, cikna doa kat Munir supaya Allah jaga Munir. Cikna solat (hajat) untuk Munir. Tapi cikna tak boleh datang tengok Munir sebab cikna bekerja untuk Allah,ummi kata. Cikna, bekerja untuk Allah tu macamana? Nanti Allah sayang cikna ke? Ummi kata, cikna nak masuk syurga. Nanti Munir boleh ikut cikna masuk syurga."

Saya? Kelu. Tadapat nak respon. Sebak. Budak kecik ini anggap saya orang kedua terpenting selepas umminya. Banyak masanya diluangkan dengan saya. Dan kami sangat ada bonding yang kyat.

Keluarga saya sangat memahami. Alhamdulillah. ;)

Tasabar nak balik, bertemu family.

Sambil pandang kereta Encik Tadd, saya kata,

"Aku balik sekejap, nanti aku datang dengan semangat waja, untuk teruskan kerja ni."

Tu je yang sanggup dengar saya membebel. Encik Tadd memang pendengar setia. ;)

Selamat bercuti untuk semua yang cuti.

Published with Blogger-droid v2.0.10

:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

No comments:

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.