♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Thursday, April 11, 2013

Selamat datang, CAMPRO!

11/4/2013

The date comes,finally.

After almost two months we work for it. Alhamdulillah. With all the obstacles (erkkk....), we finally manage to welcome the CAMPRO today.

I, personally as the Asst. Program Manager for this big event hope students of IIUM Kuantan will take all the best input from this prog and apply it in our life as professional daie.

Insya Allah, all the 400 committee that work on this prog with me also try their best to satisfy and give the best to alk the audience.

Dalam gerak kerja CAMPRO ni, i did learn a lot. Conducting a big event ni mmg tak mudah.
Tapi ada satu benda yg saya suka untuk puji, kerjasama staff UIA untuk conduct this such big and islamic event mmg tip top. ;)
Bajet endorsed almost 20k.

Alhamdulillah. Kerjasama semua staff mmg osem. Dgn adanya staff yang best mcm K.Yatt dan Br Danial, preparation for this prog run smoothly. Yes! Alhamdulillah..

Malam ni akan bermula dengan grand opening, forum bersama Ust Zaharudin Zabidi, Dr Farhan Hadi dan Imam Muda Nuri. Awesome kan?
As the topic for the forum also dakwah us awesome! Hewww. ;)

I finally happy. Semalam waktu meeting final touch, from 7 petang sampailah 12.30 mlm (tu nasibbaek ada curfew hour tauuu) rasa cuak dan takut kalo tak dapat run the prog smoothly. Huh, penat pulak dengan macam macam masalah yg timbul. But, thanks to all the team. The best team. With Akif, Darwish, Maisarah, And also Hafiz. Hoh,they really best best team. Lagi best,kami sekepala ok. ;)

Ada masalah pun, gelak je meeting. Sampai pukul 1 pagi meeting pun,cool je muka mengantuk semua orang. Hoh,nice memoir. ;)

Lepas meeting final touch yg panjang, i did proceed with usrah. Hoh,usrah. A thing that i cannot live without. Usrah terpaksa buat tengah malam sebab ada ahli usrah yg memang kerjanya meeting sampai terjeluak. Walaupun begitu, by hook or by crook, usrah diteruskan. Kira bincang tentang fiqh taghyiir. Menarik sangat. Otak yang tadi saturated fikir masalah prog,terus berapi-api semangat bincang soal dakwah dan fiqh. Hoh,awesome!

Dalam ysrah,we did talk and discuss about things yang we didnt discuss dalam meeting. Sebab tu usrah tu best dan penting. Banyak mana pun kita belajar,terlibat dengan kokurikulum,usrah tetap tak boleh tinggal. Ada essence dalam usrah yg tiada di tempat laen. Ya,ada. ;)

Tak percaya? Joinlah usrah. Bulatan gembira yang kita tak tahu apa yang membuatkan ia istimewa. Tapi berada di dalam bulatan itu buat kita sangat seronok dan tenang hati. Apa ye yg buat ia special? Mungkin itulah rasa hati bila bersama dengan sahabat yg nak bawa kita dekat dengan Allah dan ada matlamat yg sama. Osem. ;)

Ohh ya. Rasanya itu saja kot pembukaan post unt CAMPRO. Akan datang lagi pist untuk CAMPRO. Sebagai diari untuk diri sendiri dan rujukan untuk yang mahu ambil iktibar.

Ingat dulu waktu oegang Vice Press Medcy, i always wrote all the experiences. For what purpose pun taktahu. Saja,sebab suka menulis.

Then,waktu pergi byat lawatan berdaulat MEDCY, ada yang cakap, "Akak,i learn from ur blog to manage this prog."

Hoh,mana tak terkejut baq hang. ;)

Menulislah. Asalkan bermanfaat. Asalkan perkara yang baek. Akan ada yang boleh mengambil iktibar kelak! ;)

Sekian dari orang yang sedang tunggang langgang. ;)

Kenaoa tunggang langgang? Entaaah. ;(
Tapi bila buka je mata bangun tidur, terus rasa takdan tangan nak byat kerja. Banyak sangat benda nak buat,tapi tidak punya banyak masa. Bangun tidur, terus list apa nk buat. Bila nak tidur,tengok lust, tak semua dibuat. Berusaha,tapi tetap tak mampu buat dengan baek.
Ya Allah,tunggang langgang nya rasa....

Semoga Allah mudahkan. Yang penting,jangan tinggal zikir dan baca Quran. Selaen tu, pastikan solat yang berkualiti. Saya rasa itulah resipi untuk tenang hati. ;)
Sibuk macamana pun,andai solat kuta jaga dan berkualiti,baca Quran tak tinggai, insya Allah semua akan dimudahkan Allah. Insya Allah. ;)

Ok,sila doakan saya yang tunggang langgang ini. ;)

Published with Blogger-droid v2.0.10

:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

No comments:

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.