♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Sunday, May 26, 2013

Kuatlah kakak!

Am crying. Bila tahu kakak pregnant. Sebab happy sangat untuk dia. 2 years waiting, akhirnya dapat jugak busyra tu.

Saya ingat,waktu solat Subuh berjemaah di rumah kakak dengan abang ipar, saya ternampak kertas doa mendapat zuriat tertampal d dinding bilik solat.

Saya tanya abang ipar, "Abang, nak anak eh??" dengan nada bergurau.

"Mestilah,abang dah tua.. Mestilah orang yang berkahwin nak anak. Dekna nanti kawen baru faham."

Abang ipar saya memang sabar melayan saya.

Terharu dengar jawapan abang ipar. Then dia sambung,

"My life almost complete, anak will make it totally complete!"

Saya dengar,saya tahu abang ipar nak sangat anak.

Kakak pula H.O yang baru bertatih di medan sebenar menjadi seorang doktor. Penatnya tok sah cerita. Tengok kakak kerja pun saya rasa kesian. Waktu saya stay kat JB, saya tengok kakak penat,and she did not enjoy the work. Abang ipar pulak jadi suami mithali.

Kakak pernah cakap, "I rather choose to be the housewife larrr."

Saya tetap bagi semangat pada kakak dan abang ipar.

Saya kerap kata, bila Allah nak bagi anak, Dia akan bagi bila keadaannya sesuai, bila semua bersedia.

Saya memang pakar motivasi. ;)

Sekarang,kakak dah pregnant. Alhamdulillah. Tapi dalam tempoh HO ni, makin mencabar to survive. Berapa kali syncope kat hospital waktu kerja. Lastly,dapat MC.

Pernah bleeding. Hampir ingat ada abortion. Sebab kerja kuat sangat. Saya pun sedih bila tahu ada bleeding.

Ianya such a very nightmare. Waktu kita happy dapat something, then ia hilang. Maha suci Allah segala perkara dalam kebijaksanaanNya.

Bila tengok kakak suffer, saya rasa nak jadi housewife je.

Kakak pernah cakap, of course semua isteri nak serve his husband with the best service. Tapi tuntutan kerja terpaksa di dahulukan.

I said, its ok. Its ok. For only two years. Then everything will be fine!

Hope so.

Kakak,please be tough and strong.

Smile and keep praying.

I know you can survive.

You can survive,kakak!

Love you so much! ;)

Published with Blogger-droid v2.0.10

:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

No comments:

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.