♥♥♥ Follow me ♥♥♥

Wednesday, June 19, 2013

a journey to remember

Ada juga yang beratanya kemana saya menghilang. Sunyi di FB. Senyap di blog. Bisu di instagram. Hilang di tweeter.

Saya tidak menghilang.

Sebaliknya sedang menikmati hidup 'bekerja' di Hospital Temerloh dengan penuh ketabahan.

Satu benda yang saya selalu fikir, seronoknya jadi surirumah!
Dan selalu cakap kat kawan, "Lepas ni,kalo ada pilihan, aku nak jadi surirumah lah!"

Unfortunately, they replied,
"Kau? Housewife? Sure? I dont believe it. Boleh ke kau dok diam?"

Heh, apa yang dia fikir tentang surirumah? You,surirumah tu bukan senang tau. Misi nak jadi surirumah,nak bentuk institusi keluarga muslim yang bahagia. Its not easy. Dan bukan semua orang mampu sempurnakan tugas tu dengan baek.

Berangan lah sampai nak, Husna. ;)

So,here i am. Temerloh. A great journey to remember walaupun hanya untuk seminggu. Lepas ni,will be available di bumi Kuantan for another 3 weeks.

Eh,kadang-kadang saya pelik. Am keep missing my mum and my dad also my siblings. Missed them,too much. Sebelum ni tak pernah rasa macam ni. Everynight family mesti call. Sampai housemate pun faham benar kalau dah bergayut berjam-jam tu dengan sape. ;)

Kat rumah sewa which is provided by UIA terchenta ni, kami memasak. Adik-beradik pakat tak percaya saya willing to cook. Heh,mungkin diorang terlupa what kind of tarbiah that i've been going through. Heh. ;)

Of course i can make it perfectly. Siap classmate brothers pun puji sampai kat hospital. Walaupun mungkin pujian tu sekadar nak ambil hati,takkisah. Counted jugakkk! Hehe.

Saya tak larat nak menulis. Nak baca update dekat home FB pun dah malas. Desire saya dah attracted dengan something new. Whats it? My future life journey. Insya Allah!

A lot of thanks to my senior yang sanggup share, tolong buat timeline, bagi nasihat and so called lovely light from Allah via her. Thanks Kak Hanisah Mohadis. I dud really appreciate it. So much. Whole heartedly!

Penat bekerja. Hari pertama, rasa nak collapse dan nak berhenti belajar. Ok,hiperbola.

Mana ada istilah putus asa,bro! ;)

Memang kena ada jiwa besar bila posting kat hospital. Saya takkesah kena marah. Tapi,saya rasa tak oernah pun kena marah. Setakat kena tegur tu adalah. Nirmallah,everyone makes a mistake and saya pun in the learning process. Of course i need all the teguran even teguran like a lion yg nak terkam mangsa. Those things never disturb me. Yang buat saya terganggu apa dia? The environment. Susah and take time nak adapt dengan suasana yang... Hem,macamana ya nak cakap. Suasana yang berbeza dengan nature. By hook or by crook,kena belajar sesuaikan diri. Yang penting,jangan terikut dengan suasana,tapi kena jadi pembentuk suasana. Insya Allah. Doakan saya ya!

Surely rasa tak comfortable bila ikhtilat adalah perkara biasa. For me, waktu bekerja,haruslah professional. Nak cakap hal peribadi, selepas waktu pejabat. Waktu kerja,kita kerja. Such an annoyying distraction bila waktu kita kerja,orang nak fokus 'urusan laen'

Yet, saya baru tahu. A girl without ring is considered single and available. Sungguh,dunia hari ini sudah rosak dan tercemar. Penuh dengan adegan memenuhi kehendak nafsu berbanding adegan memenuhi kehendak iman.

Hence, orang yang couple atau dalam bahasa kampungnya 'taken', berbangga tayang cincin masing-masing. Couple jadi kebanggaan. Dapat pakai cincin rasa awesome sebab rasa owned by someone.

Oh you, yang tak pakai cincin macam kami ni pun, owned jugak tau. By Allah and Rasulullah. Owned jugak by lovely parents and siblings. And also, owned jugak by perjuangan tau. ;)

If and only if you understand. ;)

Allah,terpanjang pula. Tu yang malas nak start menulis. The idea selaluu mencurah sampai rasa tak tahu nak stop writing how. Hehe.

Very tired. And sleepy.

Jyst feel like a professional housewife. Balik kerja,solat. Then terus masuk dapur prepare dinner. Walaupun jarang memasak,but a good skill is inherited. Haha. ;)

Ok, next time kita jumpa lagi. Insya Allah andai panjang umur,murah rezeki. Jika tidak,kita bakal bertemu di destanasi cinta kita,iaitu Jannatul Firdausi!


Published with Blogger-droid v2.0.10

:: "Allahumma faqqihna fiddin, wa 'allimna takwil, wahdina ilas sawa'is sabiil" ::


:: Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman yang mendalam tentang ilmu agama, dan ajarkanlah kepada kami ilmu yang boleh memahami sesuatu yang tersirat, dan tunjukkanlah kepada kami jalan yang sebenar2nya. :) ::

No comments:

About Me

My photo
a very normal and 'serba kekurangan' person. sedang mencari dan menuntut ilmu Allah. Masih banyak kekurangan yang tidak perlu dicari, akan terzahir dengan sendiri.